Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

torsdag 16 december 2010


Vörtbröd?

Igår kväll bakade jag "vörtbröd" eller vad jag nu ska kalla det. Jag hittade två snarlika recept med julmust och öl i degspat. Nu har jag precis läst Pain de Martins senaste inlägg om var man kan köpa vört. Vadå vört?! Måste det vara vört i brödet eller räcker det med min must- och ölblandning? Nästa år får jag hitta ett riktigt recept nu när jag vet bättre. Gott blev brödet i alla fall!
Saffransglass är en av de två glassarna som ska serveras på våran julfest nu på lördag. I kväll kokade jag ihop den andra glassen som är kanel- och romglass. Otroligt god!

När det gäller glassrecept är det bara Jan Hedhs recept som gäller. Han har föresten kommit ut med en ny kokbok, 277 sorters kakor, som står högt upp på min önskelista. När vi var på cykelsemester på Österlen för ett och ett halvt år sedan fotades det inför den nya boken på Olof Viktors.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar