Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

måndag 3 januari 2011


Julklappar!


Flower Petal till hon i huset vid sjön Lusten. Garnet fick jag från Margo.


Snigelmössa till mor, stickat i Mellanraggi och mönster från Järbo garn.



Ett par improviserade sockor till lilla S. Jag har stickat ena och Margo har stickat den andra.

Ponchon som blev en tröja är äntligen färdig. Den var tänkt som tack till Maggot för att hon vattnade och pysslade om våra blommor i somras. Detta Drops-mönster tycker inte jag stämmer för fem öre. När ponchon var färdig var den alldeles för stor så jag har sytt ihop den till en tröja och sytt fast ett band runt halsringningen så den inte töjs ut. Rosetten är fastsydd.


3 kommentarer:

  1. Vilka fina saker! Och vad roligt att ni har köpt hus, man får be att gratulera! Kan tänka mig att ni har några härliga månader framför er med planering nu! :-) Vi köpte vårt hus i april 2009, och flyttade in i juni samma år, och jag har älskat vårt hus sedan första visningen!

    SvaraRadera
  2. Mottagaren av snigelmössan är helnöjd, kram!

    SvaraRadera
  3. Den röda sjalen var verkligen vacker!

    SvaraRadera