Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

onsdag 17 november 2010


Inte till mig och inte någon julklapp!

Nu är benvärmarna klara till hemligt projekt. Dom passar inte alls på mig, inte mina färger, men jag tror dom kan passa i sitt rätta sammanhang... Jag har lagt upp 52 maskor på strumpstickor nr.4 och jag har stickat med två trådar ulligt Plassard-garn och en tråd av ett acrylgarn. Resårstickning hela vägen, två räta och två aviga. Det var ju väldigt enkelt så jag blev lite sugen på att att sticka ett par till mig själv, i en annan färg.


3 kommentarer:

  1. Hej Marty
    Tak fordi du svarede ang. trøjen. Vil det være meget besværligt for dig at scanne opskrift og evt. sende den til mig ??? Hvis ikke , så er du bare en engel og jeg siger 10000 tak fordi du gad. Hvis du ser noget på min blog som du kunne tænke dig at strikke , så lad mig det vide , jeg kan hjælpe :-))
    Min mail finder du øverst til højre , klik på profil. 10000 tak Vilma

    SvaraRadera
  2. Jag vet vem de skulle passa :-)

    SvaraRadera
  3. Gud vad fina! Jag kan inte sticka för fem öre... och den där barntröjan var också superfin! Har du stickat hundtröjor någon gång?

    SvaraRadera