Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

måndag 7 juni 2010

Kalas-Maj!

Hela maj har bestått av kalas, kalas och kalas. Dop, 60-årskalas och 65-årskalas. Jag är inte så vidare bra på att slå in paket men detta paket tycker jag att jag lyckade bra med, tillsammans med foto-J. I helgen avslutades festligheterna med min egen födelsedag. Jag fick en fantastisk bukett med kryddor av mor. Den står så fint i köket och jag har fullt sjå att använda kryddorna nu när de är färska men jag får nog torka de sista. Idag gjorde jag en sats med vaniljglass till kollegorna. Nästa gång ska jag blanda ner några myntablad i smeten...

1 kommentar:

  1. Vilket fint arrangemang av färska kryddor, vilken bra presentidé!
    Nä, jag lagar ingen indisk mat, jag är fortfarande magsjuk, jag har varit det i 2,5 veckor nu, så indisk mat står inte så högt i kurs. Fast jag köpte hem lite roliga kryddor som jag ska experimentera med när jag är sugen på mat igen! Det enda positiva med min indiska magsjuka är att mina gamla jeans passar igen. ;-)

    SvaraRadera