Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

torsdag 11 mars 2010

Kreativ blogger!

Jag har fått en award från virk-Stina. Tackar så mycket! 

Det tog lite tid för mig att publicera detta inlägg i och med att jag ska ge utmärkelsen vidare och alla bloggar som jag följer redan har fått den!!

Med utmärkelsen följer att jag ska:

- Kopiera awarden till min blogg

-Länka till personen som gett mig awarden. Lätt, Virkstina finns ju redan länkad!

- Berätta sju intressanta fakta om mig själv

- Välja sju andra bloggar att ge awarden till (jag fick bara till fem, alla bloggar jag följer har ju redan fått denna award!!)

- Länka till deras bloggar

- Lämna en kommentar i deras blogg med information om att du gett dem en award.


Sju väldigt intressanta fakta om mig:
1. Jag har precis köpt en "nyst-snurra".
2. Jag har åkt fler kilometer längdskidor denna vinter än jag har gjort under hela mitt liv.
3. Jag har fortfarande lite OS-abstinens.
4. I köket har jag ett foto på mormors systrar, Hanna och Hilda. Dom är vårt köks beskyddare.
5. Jag har fyra stora lådor fulla med tyg ovanför garderoben i arbetsrummet. Dessa lådor vill sambon flytta till källaren med motiveringen att jag inte har öppnat lådorna på väldigt länge. Kan vara så, men bara tanken på att inte ha tyget nära till hands...
6. Jag är en stor tidsoptimist och kommer för det mesta i sista sekunden.
7. Jag är väldigt glad över mina elevers motivation, framsteg och nyfikenhet!

Jag skickar vidare denna "award" till:
Eleonora by Tybble -  för fina porträtt av kvinnor ur vår historia.
Bara en kaka till - så fina bilder och blandade inlägg.
baraLova- fina bilder och sömnadstips, förutom stickning och virkning
Broderibloggen - söta, häftiga, snygga och vackra brodyrer på diverse olika material. 
Stickning och virkning - textillärare med moderna mormorsrutor och 17 gratismönster

1 kommentar:

  1. Tusen tack för awarden, vad glad jag blir!!Och grattis till din award! :-) Jag tycker det låter jättefint med fotona på din mormors systrar i köket som beskyddare. Jag borde sätta upp en bild på min mormor och min pappa i mitt kök, för de är mina matinspiratörer! Kram!

    SvaraRadera