Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

torsdag 18 mars 2010


Allt på samma gång!

Nu har jag väldigt många bollar i luften samtidigt. Jag broderar på en duk, klipper ut mönster för eventuell klädsömnad, virkar rutor och stjärnor, stickar sjal och virkar poncho. Jag är väldigt bra på att starta projekt men sämre på att avsluta dom. Denna bok hittade jag i alla fall på bokrean och var bara tvungen att köpa.

Virk-Stina och jag har haft lånbytar-dag. Jag har lånat hennes garnvinda och hon har lånat min nyst-snurra, om den nu kan kallas så. Såhär fina blev virk-Stinas nystan.


För några år sedan fick jag de två gröna virkade dukarna av mammas kusin. Jag använder inte så ofta så små dukar. Därför har jag nu virkat några vita i en annan modell. Tanken är att sätta ihop alla dessa plus några till till en kudde. Det ser väl lovande ut!

2 kommentarer:

  1. ja,kudden kan nog bli riktigt snygg!
    Hälsar VirkStina!

    SvaraRadera
  2. Kul när gammalt kan bli nytt!

    SvaraRadera