Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

söndag 21 februari 2010


OS-mössan igen!


Vilken härlig dag, dagen efter guld- och bronsloppet i OS. Solen skiner, vinden stilla, mycket snö. Lång frukost, fotografering av os-mössor, lång promenad i solen. Kaffe och semla på Ragnar Dahlbergs café  och nu hemma och lyssnar på Sofia Karlsson. Jag ser fram emot os-sändningarna som börjar klockan kvart över sex. Här ser du fler bilder på fler blågula OS-mössor. Mönstret ser du nedan i förra inlägget. Dessa bilder har Virk-Stina tagit i och med att foto-J är med på bilderna.



Vill bara förtydliga att Martys mössa är virkad med nål 7 och foto-J:s mössa är virkad med nål 8. Och såhär ser Virk-Stinas mössa ut som hon fick av Marty förra vintern.


2 kommentarer:

  1. Tack för besöket! Klart du får länka till mig.

    SvaraRadera
  2. Vilken jättefin mössa!!

    Det där stället i Örebro låter jättemysigt, jag får hoppas att jag har vägarna förbi Örebro någon gång, då ska jag absolut prova det!

    SvaraRadera