Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

torsdag 18 februari 2010


I väntan på OS-mössan!
Denna mössa virkade jag efter engelskt mönster i tidningen Crochet. Det var inte så svårt när jag väl lärt mig de engelska förkortningarna. Det enda jag fastnade med var Back Post Single Crochet. Jag frågade på garnaffären men de kunde inte hjälpa mig. Till slut hittade jag en instruktionsfilm på youtube så jag kunde genomföra BPsc. Tyvärr chansade jag på både garn och virknål så mössan som skulle passa på mig passar istället på en fyraåring. Men fin blev den! 
Nu försöker jag mig på OS-mössan. Mönstret som ligger ute på nätet stämmer inte så bra. Originalmössan är ju virkad med stolpar och på mönstret står det fasta maskor. Detta fel påpekade sambon väldigt många gånger innan jag repade upp och nu tror jag att jag är på god väg att lyckas med en "stolp-modell". Är det någon som har något tips?

                                                         


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar