Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

söndag 17 januari 2010

Knyppling för nybörjare.

Knyppling, det är inte så svårt som det ser ut. Innan jul köpte jag en knyppeldyna, en stor påse med nålar (jag vill hellre kalla dem för spolar) och en stor påse med mönster av en granne, Gu. Några dagar senare ringde Gu och sa:
- På torsdag ska du och jag gå till R för introduktionskurs i knyppling, hon bjuder på fika också.
Efter det har jag tränat på nybörjarmönstret, Stad och Udd. Det har gått ganska bra, förutom att jag gör udd på båda sidorna. Därför blev jag extra glad när Gu kom till bostadsrättsföreningens handarbetskväll i torsdag. Hon rättade mig och nu kan jag säga att det går riktigt bra!
Allt jag behöver nu är några bra tips på vad jag kan använda min spets till. De mer traditionella användningsområdena är duk, näsduk och gardiner men jag vill gärna komma på något nytt. Snälla, hjälp mig!

1 kommentar:

  1. Lycka till och utveckla detta så vi kan hitta på något kul! BoNiTa

    SvaraRadera