Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

tisdag 20 oktober 2009


Pysselkväll

I fredags var det pysselkväll här hemma. Jag virkade vidare på min tunika och Joh broderade en lavendelpåse. Eller, hon påbörjade den i alla fall. Hon tog mönstret från den här fina boken:

Allt som Joh tillverkar med sina händer blir väldigt fint, pepparkakshus, kuddar, kläder, lavendelpåsar, med mera. Hon är, till skillnad från mig, mycket noga med förarbetet. I fredags hade hon med sig sin nåldyna. Foto-Jonas blev kommenderad att fota. Visst är den fin.

                                                            
                                                            

1 kommentar:

  1. Tack för kommentar till min blogg. Det ser trevligt ut med pysselkvällen!

    SvaraRadera