Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

torsdag 8 oktober 2009

Fler bilder från parken i Örebro

      
Jag har dessutom fått utmaningen "10 om mig" från virk-Stina. Kanske inte fullt så intressant men jag ska göra mitt bästa.

1. Jag äger en släktgård tillsammans med min mamma. Där kan jag skörda många frukter och bär.

2. Om några veckor åker jag till Barcelona för femte gången. En helt fantastisk stad!

3. Kylen här hemma är full med burkar med hemmagjorda saker. Marmelader, sylter, geléer, surdegsgrund, levain, körsbär i rom, en puttrande körsbärslikör. Dessutom är frysen full med bär som bör kokas sylt på, snarast.

4. Jag vill, och SKA, köpa en glassmaskin innan jul. Placeringen av denna har diskuterats i familjen. Vi har kommit fram till att det enda stället där den får plats är på golvet under mina kjolar i klädgarderoben.

5. Min mormor var bagerska och hade eget bageri i Lillån utanför Örebro. 

6. Under hela min högstadie- och gymnasietid gick jag upp klockan fem på söndagmorgnarna, bakade bröd och levererade ut till 20 kunder i mitt bostadsområde. Ivrigt påhejad av mormor!

7. De flesta bilderna på min blogg är tagna av min sambo, foto-Jonas. Dessutom gör han jättefina etiketter till alla burkarna. Jag börjar dock förstå hur den krångliga kameran fungerar.

8. Jag har bakat på Stadsmissionens café i Linköping. Hoppas få tid att göra det igen.

9. Jag har bjudit mina elever på kavring i tron att det var mjuk pepparkaka. Ack så lika de kan se ut.

10. Jag drömmer om ett eget café med egenbakat bröd, vänner som musicerar, kunder som sitter länge och fikar och stickar. Men att detta café skulle gå runt ekonomiskt, och att jag skulle kunna leva på det, är nog bara en utopi.

                                                                  


1 kommentar:

  1. Jag var med på promenaden i Örebro. Inspirerande att pryda omgivningen med stickat och virkat!
    Birgitta

    SvaraRadera