Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

måndag 17 mars 2014


Klänning till lillkusinens 1-årsdag.


Mönstret är från Ottobre nr.1 2014. I tidningen är det en blå klänning med apelsinskivor.
Tyget är köpt hos Liandlo men verkar vara slut nu...


Kvällen innan sambon skulle åka till lillkusinen för kalas kom jag på att hon (och mamman) nog blir besvikna om det inte kommer ett paket med något hemmasytt i. Så jag tänkte att "denna klänning svänger ju jag ihop på en kväll". Började med att rita mönster kl.20.00 och var klar för att sova kl.00.36. Puh! Vad tror man om sig själv egentligen...

I mönstret står det att jag ska använda några elastiska band för att göra rynkningen men jag fick tipset på Ohlssons att spola resårtråd på undertrådsrullen och bara sy en raksöm med den på den sträcka som ska rynkas. Väldigt smidigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar