Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

onsdag 27 februari 2013


Jag hann...

precis skriva ett nytt inlägg innan det gått ett år sedan förra inlägget! Jag har nog tänkt lite som VirkStina; hellre sticka än skriva inlägg på de få stunder som ges nu för tiden. 
Här är ett axblock ur årets produktion:


Denna sjal har jag stickat i Drops alpacca med invirkade blandade pärlor. Jag stickade den som pensionerings-present till min arbetskamrat och vän som slutade på jobbet innan sommaren. Damen på garnaffären räknade helt galet på garnåtgången och i stället för att lämna tillbaka allt överblivet garn började jag i höstas sticka på en gul tröja som jag verkligen behövde till min nya garderob. I lördags blev tröjan färdig och invigdes på Mando Diaos konsert.


Under sommaren var vi på bröllop. Vännerna hade skramlat till grill med tillbehör. Jag köpte en grillvante som var väldigt tråkig så den behövde pimpas. 


Dotterns kusin behövde en bakelse till sitt leksakskök. Den var dock väldigt tråkig att virka så det är tveksamt att det blir några fler...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar