Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

onsdag 30 juni 2010


Tre dagar på Stadsmissionens café.

Det var två år sedan senast. Denna vecka var det dags igen. Jag har bakat på Stadsmissionens café tillsammans med bagar-C. Hon är ordinarie bagerska och jag har äran att få hjälpa till! Längst in, bakom köket, har vi vårat bageri-rum. Där har vi hyllor med mjöl, socker, sirap, gryn och allt annat möjligt. Det mesta är ekologiskt eller till och med biodynamiskt odlat. 
Idag har vi bakat flera plåtar med baguetter, grynbröd, rulltårta och skurit upp fyra kakor som vi bakade i måndags. I vårt rum finns även plats för detta brickställ, stor kyl en arbetsbänk med diskho och...
... sist men inte minst, denna bakmaskin. Här är den fylld men en sats baguette-deg.
Stort tack till Stadmissionens café som låter mig få hjälpa till i bageriet och framförallt  bagar-C för hennes tålamod. Jag kan verkligen rekommendera att vara volontär på stadsmissionen!

1 kommentar:

  1. Låter som ett härligt sommargöra! Marty i sitt rätta element, eller?! ;)

    /Johanna

    SvaraRadera