Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

torsdag 15 april 2010


Tröja till lilla-S i återvunnet tyg!

Åh, vad kul det var att sy igen. Det var väldigt länge sedan och jag har aldrig sytt någon tröja i jersey. När jag väl förstod inställningarna på symaskinen gick allt väldigt lätt. Nu blir det spännande att höra hur tröjan passar. Jag fick beställning på storlek 68 men denna tröja verkar väldigt stor. 
Jag får inte virka fler mössor så jag kanske ska sy några fler tröjor istället... Jag har klippt till i vitt tyg och ska försöka sy en tröja som är lite smalare. 

2 kommentarer:

  1. Vad snitsigt, duktig du är! Plus i kanten för återvunnet tyg!

    SvaraRadera
  2. Och jag undrar om tröjan ska stanna på hemorten eller hur långt den ska åka? Man får försöka med närproducerat...

    SvaraRadera