Jag skriver om hemmagjorda ting i form av deg, garn, tyg, mat,  frukt och bär. 

tisdag 5 januari 2010

Mammas sjal!
För några veckor sedan var Elsa-B i Linkan på besök. Ja, det var sambon och den mysiga hunden också men det var Elsa-B som visade mig hur jag kunde sticka en sjal i mosstickning. Här ovan ser du resultatet. Jag köpte Drops nya garn, Delight, och tänkte att mamma har ju så många gröna kappor att hon behöver säkert en grön sjal! Det tog bra mycket längre tid än jag trodde men några dagar före jul blev den färdig. Jag började med tre maskor och ökade en i varje sida på varje varv. Två nystan gick det åt till denna sjal som går att vira ett varv runt halsen. Jag avslutade med att sy fast en prisma längst ner så får sjalen lite mer tyngd. 
Snart kommer mamma hem från plötsligt sjukhusbesök och kan använda sin nya sjal, då kan jag ta ett "användar-kort". Nu får hon och alla ni andra hålla till godo med denna bild som foto-J har tagit så spöklikt...

1 kommentar:

  1. Här är en mycket glad mamma, som uppskattar allt hemstickat och hemvirkat! Jag försöker också så gott jag kan och ser fram emot knyppeldyneprojektet!
    Mamma

    SvaraRadera